Jämnförelser med det ockulta.

I del 2 så har jag fått se många jämnförelser med det ockulta. Det enda som är lika är tungotalet. Men om det är kristligt så är det änglaspråket s.k nytt språk. Dock hör jag ingen skillnad för jag kan inte sånt.
 
Man fick i del 2 som alla kristna borde se och kanske många andra också för den delen så fick man se hur människor i Guds namn beteer sig som äkta svin mot varandra. Där var en som predikade bara för pengarnas skull(han var alltså inte ett dugg troende),folk som skrek som djur,folk som näst intill slog andra så att dom trillade omkull(var nämns detta i bibeln? Jo ingenstans!),folk som hotade varandra till livet i Jesu namn m.m. Ni kan själva se! Jag fick rysningar igenom hela kroppen av detta. Fy!
 
Det sjukaste är att när jag var mindre så var jag med min fostermamma på någon gudstjänst(en av dom få jag faktiskt minns)så var där någon predikant som fick folk till att falla i tungotal för att sedan bli vidrörda så att dom bara föll omkull. Jag minns då som den lilla flickan i videon att jag tyckte att detta var oerhört läskigt vilket jag fortfarande tycker. Nu vet jag varför jag tycker det var läskigt,för det var nog emot Guds ord. Måste ringa Rita imorgon och fråga om detta. Vad hon anser osv för hon är den mest kristna människan jag känner. 
 
Detta var mycket lärorikt som även del 1 var och jag hoppas jag kan hitta andra lärorika kristliga saker inne på denna hemsidan. <:

Kommentera inlägget här :