Baddräkt!

För ca en månad sen när jag min svärmor,"svärfar",Preben och Liam var på Familia i Hyllinge så skulle vi hitta baddräkt till mig för jag vill börja på babysim med min son. Jag och svärmor gick igenom alla tänkbara klädaffärer som fanns där inne. När vi kom till Cubus har jag för mig det var så hade dom ENDAST bikinis,då höll jag på att smälla av. En tant som var där inne började snacka med oss och hon tyckte också det var hemskt för hon ville inte heller gå i bikini såklart. Vem vill det när man är gammal så som hon var?
 
Sen ifall man har haft en misslyckad förlossning och har massa bristningar kvar på magen och dessutom hängmage så vill man inte heller gå i bikini. Dock har jag varken bristningar eller hängmage efter min operation. Jag vill bara inte ha bikini för min mage kan se lite konstig ut ibland. Putar ut på ett vad jag tycker är onormalt sätt. Mest på vänstra sidan för det var där Liam låg mest när han låg i min mage. Sen känns det mer lämpligt med baddräkt på babysim,kan jag tycka. Jag tycker det är sexistiskt att dom inte har baddräkt på någon klädesaffär. Man måste alltså köpa online om man vill ha en baddräkt.
 
Dock hittade min svärmor en affär här i Landskrona som mot all förmodan säljer baddräkter. :) Skönt! Så vi ska gå och kolla i den när jag är helt frisk igen. Dock tyckte vi alla 3 att man skulle skriva mail till alla cheferna för klädesaffärerna som inte säljer baddräkter. Alla kvinnor borde göra detta.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Malin

Föredrar också baddräkt men utbudet är ju sjukt begränsat. Köpte en förra året på hm, där hade dr i alla fall 3 att välja på (mot 17 bikinis ungefär -.-') vet inte hur det ser ut i år men det är nog mitt bästa tips för att hitta en som är någorlunda fin också :)

Svar: Jo precis....Inte bara köpa första bästa baddräkten man hittar. Ja det är sjukt.
Lilly;

skriven
#2: Carola Eriksson

Jag har både "hängmage" och fullt med bristningar, men jag kan på något sätt ändå tänka mig att använda bikini om jag hittar en jag gillar.

Hängmagen är ett bevis för att jag har lyckats gå ner 30 kg samt fått tre barn. Detsamma gäller bristningarna.

Har bestämt mig för att jag nog inte kommer att ha varken baddräkt eller bikini utan sportshorts och sportbh istället. Alla väljer vi själva vad vi vill ha att bada i.

Tycker dock att det är för jävligt att de allra största klädeskedjorna inte har något utbud på baddräkter utan förväntar sig att alla ska vilja ha bikini.

Svar: Precis. Hahah tänkte inte att man kan bada i sportbh för jag ser det som underkläder. xD
Lilly;

skriven
#3: Mella

Det är nog mest att det att vissa butiker har sin "stil ".och att det kanske inte är "mode" med baddräkt eller så, vad vet jag. XD . Men jag älskar bikini & tycker det är dösnyggt! Baddräkt är jag inget fan av xD

Svar: Är man mamma vill man ha baddräkt. Visst bikinis är snygga men inget för mig. Baddräkt känns mer propert.
Lilly;

skriven
#4: emma

varför skulle det va SEXISTISKT att dom inte har några badräkter???

skriven

Kommentera inlägget här :