Nya kläder.

Orkar inte svara på mer kommentarer idag så fortsätter posta dom imorgon för det känns som att jag inte har gjort annat här inne på bloggen än att posta folks kommentarer. Nästan så jag tänkte sluta med det,men nej. Någon dag när detta är över och mitt nya liv börjar så ska jag göra en kategori som ska heta just "kommentarer!". Men inte ikväll.
 
Ikväll är jag sugen på glass. Mangoglass! Vet inte varför. Är så trött så jag vet knappt vart jag har röven just nu. Var ju uppe och snackade ut med Liams pappa till 4 på morgonen när jag hade psykbrytet här. Sen somnade jag av ren utmattning efter att ha snackat lite med Sebbe via sms som peppade mig till att vara ensam stark så att säga. Ja,jag klarar detta! Sen att jag har tappat mig själv lite ser jag bara som bonus nu för jag har hittat mig själv ännu mera.
 
Jag har sökt lägenheter via Heimstaden nu. Tydligen hade min f.d svärmor(shit fattar knappt att det är f.d? Jag gillade ju ändå att ha henne som svärmor. :() fått lösenet på sin mail så där löste vi det problemet. Bara hundra återstår! Nejdå,positva tankar nu Lilly! ;) Har sökt 3 lägenheter här i LA för jag sökte alla dom billigaste. Hittade en på 2500 kr vilket är den hyran jag kommer ge Stefan nu medans vi bor kvar här. Fair enough! Jag har inte orkat söka något i Klippan,Malmö eller Hbg än. Helst vill jag till Hbg för läget är perfekt. Alltid velat bo där enda sen i tonåren. Då är jag mitt emellan mina fosterföräldra och barnet jag älskar. Det jag menar med perfekt. ;) Vänner har jag ju på alla ställen så det löser sig alltid. 
 
Tänkte se The great Gatsby ikväll,men det får nog bli att dejta sängen istället. Slänger in lite bilder på min nya garderob som jag handlade idag med Ina. Blev mest vinterkläder med tanke på att det snart är där vi är. Resten kommer sen!

Kommentarer :

#1: Anonym

Mitt emellan mina fosterföräldrar och barnet jag älskar? Sytefan kan inte få ensam vårdnad så länge du inte är drogmissbrukare. Så ryck upp dig! Låter som du ger upp din son utan kamp när du skriver så. Världen går inte under för att ett förhållande tar slut. Så ryck upp dig, och sluta tycka synd om dig. Så länge du gör det så kommer du aldrig vidare.

Svar: Läs vad Emma skrev för hon har rätt.
Lilly;

skriven
#2: Eva

Låt inte Stefan utnyttja att du fortfarande älskar honom. Nu måste du slåss för dig själv och Liam.

Svar: Ja,jag älskar fortfarande honom.
Lilly;

skriven
#3: Hannah

Han har inte direkt rätten på sin sida heller. Han kan ju stoppa upp sina hot i arslet, ta det till familjerätten & säg att han får skylla sig själv.

Svar: Mm. :)
Lilly;

skriven
#4: Emma

Anonym, hon menar ju inte heller på att stefan ska ha ensam vårdnad, hon menar ju säkert att hon kan åka lättare till sin son och lättare till sina foster föräldrar. Det finns inget snack om att det blir ensamvårdnad för någon ? eller har jag missat så mycket ?. Båda har väl lika mkt rätt till sin son ? eller har jag SÅÅ fel där med ? ...

Svar: Emma du har rätt där. Dock har Stefan hotat med att ta Liam om jag flyttar. Men jag tror bara han försöker skrämma mig för han är rädd att Liam kommer bli "förstörd" om han får pendla. Det blir han ju inte liksom.
Lilly;

skriven
#5: Emma

Klart att han är rädd, allting är ju nytt nu, klart att han inte ska hota, men som du säger är han nog rädd där också, speciellt om du skulle flytta längre ifrån liksom.
Men det får man lösa, man ser ju vad som funkar för liam o vad som inte funkar :) .
Ni kommer ordna detta, på ett eller annat sätt.
och ingen annan ska säga hur ni ska göra, utan det är ni som ska bestämma o ordna det :) .
Skicka över lite styrka <3

Svar: Jo,precis för ovansett så står fortfarande Liam i centrum. Han har ju blivit mitt liv nu istället för Stefan. Eller båda var ju mitt liv innan men du fattar vad jag menar. Vi kommer få hjälp av familjerätten och jag kommer få en kontaktperson inom soc med tanke på att jag inte har så många kontakter här.
Tack Emma. <3 Hoppas vi kan ses snart så jag kan hjälpa dig med din design.
Lilly;

skriven
#6: Eva

Jag tror att han försöker "tvinga" dig att inte flytta från LA därför att det är det som är smidigast för honom själv. Så han slipper pendla.

Svar: Nej,men det är för han är rädd att Liam ska bli förstörd av allt pendlande. Det är vad han har sagt iaf och jag tror på honom.
Lilly;

skriven
#7: Emma

Tro du det Eva, men har du pratat med Stefan o hört hans sida av hela historian ?, jag står inte på någon av deras sida, men jag skulle då aldrig tro att Stefan fungerar så. Visst jag ser stefan som en i min familj, men oavsett vad står jag inte på någon av deras sida, utan jag tror dem alla vill / vi alla vill att det ska bli så bra som möjligt för Liam LILLY och STEFAN. inte bara en av dem.... !!!
( förlåt Lilly att jag lägger mig i där, men blir bara så arg ) . KRAM

Svar: Ingen fara Emma för jag vet ju själv sanningen och jag har ju berättat lite för dig,men kanske inte allt. :) Kram.
Lilly;

skriven
#8: Eva

Jag står på Lillys sida. Hon behöver inte bry sig om att det ska bli så bra som möjligt för Stefan. Hon måste proritera sig själv och Liam. Och hon har rätt att flytta till Karesuando om hon vill utan att någon ska hota att ta hennes son ifrån henne. Stefan väljer att göra slut. Han har ingen rätt att bestämma var Lilly ska bo.

Svar: Ja,han kan kanske bestämma det eller jag vet inte. Vi får ju höra med familjerätten på måndag. Det var något om 5 mil,men i såna fall löser det sig.
Lilly;

skriven
#9: emma

Jag sa heller inte att hon skulle bry sig om stefan jag menade på att de ska vara o bli bra för alla tre oavsett många av er andra verkar vilja skylla allting på antingen lilly eller stefan fan ge er. skyll inte på ngn utan visa bara att ni vill vara stöd i stället. ni har hört lillys sida och av de har ni inte rätt att skriva som NI gör om stefan va lilly skriver e ju klart att jag fattar men hon har sin sida v allt men ni som bara vet en sida borde kanskr tänka lite. man kan stå på ngns sida utan att vara ett småbarn mot ngn annan. heja dig lilly som orkar allas kommentarer o klarar detta. du vet var jg står i det hela kram

Svar: Alltså man är 2 för att dansa tango... ;) Kram.
Lilly;

skriven
#10: Emma

haha Eller hur :) , jag menar inte att det du skriver är fel liksom, jag menar bara att ni båda två har ju säkert vars 1 syn på situationen. o innan man dömmer om man nu tvunget ska dömma borde man lyssna på båda liksom.
man kan vara ett stöd o stå på någons sida utan att nämna den andra personen o ge den andra personen skit liksom :) <3 Kram

Svar: Ja precis. Kram.
Lilly;

skriven
#11: Anonym

Du får inte flytta till en annan stad med Liam utan Stefans tillåtelse. ;) Så lätt är det som tur är inte! Dock kan Liam enkelt bo varannan vecka lätt om ni bor i samma stad. En grej som föräldrar inte tänker på när dom skaffar barn är att när du skaffat barn med en annan kan du sen inte bara flytta till en ny stad utan den andras tillåtelse och att man är överens om att barnet är hos den ena mitt i veckan när det e dagis osv o den andra på helger. Oftast funkar dock inte detta o man e illa tvungen att stanna kvar i samma stad om man har delad vårdnad.. o att få ensam vårdnad idag är inget dom tar lätt på! Vill ni gå upp i rätten och fjanta er och skada liam ännu mer så varsågoda men snälla.... tänk ett steg längre!!! Kan ni inte bara bo i samma stad o ha honom varannan vecka eller något?! Sluta bråka som jobbiga unga föräldrar på 15 år som har noll mognad när ni faktiskt är äldre än så!!

Svar: Men shit lägg dig inte i då din jävla fjant som inte ens kan stå för vem fan du är.
Lilly;

skriven
#12: Carola NightAngel Eriksson

Anonym: för det första tycker jag att du är patetisk som inte vågar skriva vem du är och för det andra så verkar du ha noll koll på vad delad vårdnad är. Delad vårdnad är nämligen samma sak som gemensam vårdnad och det i sin tur innebär att man som föräldrar måste vara överens i alla viktiga frågor angående det gemensamma barnet. När man ska ha barnet varannan vecka så heter det faktiskt växelvis boende. Sen förstår jag inte hur du kan påstå att de fjantar runt och skadar Liam ännu mer när de tar hjälp av bl a familjerätten för att de ska de bästa råden hur de ska lösa det så att Liam ska slippa må så dåligt av deras separation. Är du med dem alla dygnets 24 timmar så du har exakt all fakta. Nej jag tror inte det utan du skriver utifrån vad Lilly har skrivit på sin blogg.

Sen ska du få veta en annan sak och det är att jag är Stefans mamma, MEN i denna situation så väljer jag INTE sida. Jag och Lilly är ändå vänner och pratar mer än en gång i veckan och vad vi pratar om har ni inte med att göra. Kan bara säga att det inte bara handlar om mitt barnbarn.

Och sist men inte minst så visar ju både Lilly och Stefan att de inte är några 15-åringar som du vill ha det till, utan de visar verkligen mognad genom att ta hjälp av familjerätten för att det ska kunna bli det bästa möjliga för deras son.

Så nu hoppas jag innerligt att du lägger av med dina idiotinlägg och speciellt eftersom du är så feg och inte vågar skriva ut vem du är.

Förlåt Lilly, men jag blir så irriterad när de skriver så och inte vågar stå för vem de är och att de säkerligen egentligen inte vet ett smack mer än det du väljer att dela med dig av här inne. Du vet vad jag menar gumman. Kramis <3

Svar: Tack och kram Carola. <3
Lilly;

skriven

Kommentera inlägget här :