Varför gåtan om Maria Magdalena inte stämmer.

Gammalt inlägg sen förra året.
 

I gåtan om Maria Magdalena står det såhär på sidan 171: "Kvinnor betraktades också generellt som lägre stående varelser med få av männens priviliger. Femte Moseboken 22:23 -27  hävdar till exempel att en jungfru som blir våldtagen i staden skulle dömas till döden eftersom att hon lätt skulle ha kunnat skrika på hjälp!"

 

I bibeln på samma ställe står det såhär:

"Om en orörd flicka är trolovad med en man och en annan man träffar henne i staden och ligger med henne där,skall ni föra ut båda till stadsporten och stena dem till döds,flickan därför att hon inte ropade på hjälp inne i staden,och mannen därför att han lägrade en annans kvinna".

 

Texterna stämmer inte alls överens och jag litar inte alls på boken. Jag tror inte alls på att Maria Magdalena var en hora eller Jesus hustru som han fick barn med. Jesus ville hålla sig ren inför Gud och låg därför inte med någon. Som det står i bibeln heter hon inte ens Maria Magdalena som är det dubbelnamn hon har i boken jag läst utan hon heter i bibeln Maria FRÅN Magdalena. Dessutom var hon en som Jesus tog till sig det stämmer,efter att han hade fört ut sju onda andar ur hennes själ. Det var dom sju dödssynderna dessa andarna bar på och därför tror jag stod Maria Jesus så nära som hon gjorde. Hon var älskad av honom så som alla dom andra lärljungarna var. Dock inte mer eller mindre för i boken var Petrus svartsjuk på Maria för att hon var mer älskad än dom andra lärljungarna och för att Jesus brukade pussa henne på munnen.

 

Ni kommer jag säkert få alla historierälskare på mig och ni som tror mer på forskningen än på bibeln. Bara kom med det! ;)