I år får väl jag vara jultomte då.

Vi har blivit erbjudna att fira jul i den kyrkan som vi går i här i Landskrona. Men det verkar inte till att bli av nu med tanke på att vi har blivit erbjudna sängplatser av min ena killkompis i Klippan. På julafton i kyrkan får du hela gemenskapen gratis. Du får allt det här: Julbord, Kalle Anka kl 15(jag tror ingen klagar på att den är omgjord heller.), julklappsutdelning och tomte.
 
Istället ska vi som sagt hem till mina fosterföräldrar och där har inte tomten hittat dit under mina 8 år som jag har bott där. Så inatt drömde jag att jag var jultomten så jag tänker faktiskt göra det till en sanndröm. Jag kommer vara en jultomte i röd paljettklänning utan ärmar. Det kommer bli hur coolt som helst. Dock förstår jag inte hur jag ska hinna med det och julbak på samma dag. Jag ska prata med Rita om det. Antingen skiter jag i det helt och bara köper med mig lussebullar(Coop har 4 för 10 kr) eller så får vi helt enkelt ta julbaket nästa dag innan vi åker hem igen. Ska be Jasmin påminna mig om julskägget när vi är på ÖoB för att julshoppa det sista.
 
Vet bara inte vad jag ska säga till L att jag ska. Min pappa brukade alltid köra på att han skulle ut och hämta tidningen. Fast det är ju inte direkt så himla trovärdigt längre...Jag kommer bli den coolaste jultomten någonsin.
 
Jag som var sur mitt i natten för att jag insåg att det inte skulle bli någon jultomte i år heller. Vill ju ha det för Ls skull, så nu gör jag detta för honom. 
 

Kommentera inlägget här :