Smärtan tar aldrig slut.

Migrän i tre dagar och idag kan jag äntligen pusta ut. Trodde jag... Då känner jag hur det gör riktigt ont i magtrakten vid magmusklerna. Jaha, mensen på G då kanske. Första mensen i såna fall sen jag tog ut p-staven. Känns som att detta kommer göra rikitgt ont. Jag som tänkte ta disken och plugga matematik innan jag ska till skolan och plugga ännu mer matematik känner direkt att jag inte kommer orka det. Så sätter mig istället med en kopp kamomillte och lyssnar på Moriah Peters. Snygga kvinna! 
 
Peppar lördag nu. Då händer två roliga saker för min och Liams del. Först ska vi fira på bibblan att Nalle Puh fyller hela 90 år och sen ska vi till hans kompis Jacks kalas. Kommer bli superkul ju! Peppa!
 
Jag hoppas verkligen att kriget i min mage kan bryta ut nu innan jag har hunnit till skolan. Hade varit pinsamt att göra bort sig med en blodfläck på någon stol också. Räcker det inte att jag har gått och hostat i två månader nu? 
 
Liam har kommit in i en härlig period nu där han älskar att läsa böcker. Men jag fick sätta stopp när han tänkte ta med "Simbas skatt." till dagis. Berättade att det finns ju faktiskt böcker där som han kan läsa. Vi har bosatt oss på bibblan varje dag nu efter skolan/dagis. Är jätteglad för att vi har ett sådant stort gemensamt intresse ihop som böcker. Ljuvligt! Hoppas detta håller i sig. :D Eller jag ska se till så det håller i sig. ;) Det lustiga är att när jag var i Liams ålder så var jag också inne i en biblioteksfas så att säga. Jag ville också gå till bibblan varje dag för att läsa och min pappa tog ofta dit mig. Det var en liten bit att gå då vi bodde i Gullviksborg och biblioteket var i Lindlängen. Men med min läslust så kändes inte det som någon vidare stor bit att gå trots mina ynka tre år. Det är nog en av de få normala barndomsminnen jag faktiskt har kvar. 
 
Nu ska jag dricka kamomillte och hoppas på att smärtkriget går över strax.
 

Kommentera inlägget här :