Livet som en gurka.

 Nu tänkte jag berätta om mitt liv som nybliven gurka. Skämt åsido! Skojade med min dejt att han också kunde leka gurka. Leka gurka menar jag att man har en SPAdag som innehåller att man har gurkor på ögonen för att återfukta dessa stackars ögonglobor som har kanske gråtit lite för mycket den senaste tiden pga för mycket hormoner från p-staven. Men sen händer det väldigt mycket i mitt liv just nu med som nästan är värt att gråta över faktiskt. T.ex Liams magproblem. Läkaren hittar ju ingenting så på tisdag ska vi till barnmedicin igen. Var där hösten 2014 och då hittade dem heller ingenting. Senare ska vi till lasarettet i Hbg för att kolla hur det är med hans hörsel i och med att han har haft så himla många öroninflammationer så ibland tror man ju nästan att han har blivit lite halvdöv på ena örat. Så det är mest för att få bekräftat att så inte är fallet. *Nojig småbarnsföräldrer hej*

 

Min SPAdag började idag när jag kom hem från skolan vilket var runt halv två när min mentor kände sig klar med vårt möte. Fick massa bra tips på hur jag ska kunna höja mitt betyg, men jag är så skoltrött nu så vet inte riktigt hur jag ska orka? Jag tror att ha SPAdagar oftare är svaret för shit vad jag mår bra nu. :D Len som en bebis med även om det låter lite äckligt att skriva så? Len som en vad...? Hm. Skitsamma. Jag köpte hem någon konstig ansiktsmask från HM. Blev lite putt på att jag inte hittade de gamla. Alla var borttagna och ersatta med dessa nya som liknar ögonskuggor i mina ögon iaf. Så jag handlade lite och när jag kom hem så fixade jag iordning håret med hårinpackning vid namn Tresemme något sånt. Jättebra märke och lite dyrare. Dock värt det för nu känns det som att jag har varit hos min frisör igen. ;D Gurkan var dock lite elak mot mig och gled nerför mitt ansikte så lite av ansiktsmasken försvann. Skickade bild till min dejt som blev något road av den ack så sexiga bilden. Okej, nu ljög jag. Han blev inte road haha. Åt massa god frukt också.

 

Imorgon ska jag ha lång dag i skolan till kl 16. Ändå min enda dag jag går såpass länge så ändå ganska chill. Sen åker jag iväg till Lidl och köper körsbärslikörchoklad som jag och min dejt kan äta någon gång i framtiden..

 

På fredag händer det mycket. Först ska jag till preventivmottagningen kl åtta på morgonen för att ta ut min p-stav och eventuellt diskutera att få operera bort min livmoder som jag avskyr mer än allt annat på denna jord. Jag har medicinska skäl till det så borde ej vara några problem. Dock fortfarande sur på den danska läkaren som ej ville ta bort den efter att jag fick Liam. Fatta vad mycket smärta jag hade sluppit om dem hade plockat väck skiten direkt. Ja, alltså ni kan ju aldrig ana.. Nej, glömde ju att vi kvinnor ska lida. ;/ Sen blir det min första tandundersökning på tre år. Dem skrek mig nästan rakt i örat när jag beställde undersökningen. Själv tycker jag inte tre år är så farligt. Jag kan gärna gå dubbel tid utan att gå till tandläkare helst pga tandläkarskräck. Efter det drar jag till Sebbe i Malmö för att sjunga lite med honom. Resten av kvällen pallar jag inte skriva ut här för inget är fast i sten än så ifall det inte händer så känns det ju som att jag ljuger för alla er som läser min blogg och det är fult att ljuga.

 

Inom de närmsta veckorna ska jag även köpa en ny laptop för grafikkortet åker snart på denna då min skräm blir svart emellanåt. Dessutom så capslocken blinkar av sig själv fast man ej har nuddat den ens. Väldigt irriterande. Vill egentligen köpa en liten babylaptop som jag hade då jag var nyinflyttade här i Landskrona som Liams farmors katter hoppade på och förstörde totalt då jag köpte denna dumma. Men jag vågar inte för tänk så leker Liam med Hjärtat så att Hjärtat råkar hoppa på den laptopen och då är den ju förstörd direkt. Såna laptops är nog tyvärr inte hållbara när man har barn är jag rädd för. Hoppas jag hittar någon riktigt bra iaf. Drar mig helst ifrån att köpa förrän jag VERKLIGEN måste. Cecce köpte precis en ny laptop med så det smittar väl av sig samtidigt. Haha!

 

Btw känslor jag hatar just nu: När det känns som att varje dag är likadan och det bara händer skit i ens liv. Att det inte finns någon kärlek. Fast klart det finns kärlek och snart är våren här. Jag gjorde ju mig vårfin idag. T.o.m rakat benen. Wow den ni!

 
Len som en bebis, eller hur var det nu igen? ;) Dessutom råkade jag somna gott efter SPA:et. Oooops! Tur jag har sovmorgon imorgon då.
Denna smaken tilltalade mig mest. Undrar just varför? ;)

Kommentarer :

#1: Emma -Merakibeauty.se

åh så härligt :)

skriven

Kommentera inlägget här :