Long time, no writing!

 
Efter att jag umgicks med alternativa människor igår i Hbg så blev jag sugen på att skriva här igen lite. Från musiker i Malmö till punkare och vänsteranarkister i Hbg. Varför kan jag inte bara hålla mig till Landskronafolket? Kanske för att jag inte passar in här. Känns som att jag har försökt anpassa mig till Landskrona i tre år, men lyckas aldrig på något konstigt sätt. Jag trivs bättre i Malmö och Hbg faktiskt så därför väljer jag mina vänner på det hållet. Tycker att alla mina vänner här i Landskrona jämt är för upptagna av sina egna liv för att kunna umgås med mig så kan även vara därför det har blivit som det har blivit. 
 
Igår var jag ute på förfest med Elin, Fredde och Marcus. Dock fastnade vi där för det var så mysigt. Vi skulle egentligen till en spelning mot nazism, men kom då aldrig fram. Det ironiska var att vi var ju inte långt ifrån vänsteranarkistklubben heller. 
 
Vad har annars hänt i mitt liv? Jag har skaffat en anonym fittnessblogg som var väldigt skön att skriva i för att jag fick vara just anonym, inte behöva oroa sig att ex ska sitta och läsa den som dem har gjort med denna. Snackar inte bara om ett ex nu utan flera stycken... Snacka om att jag måste ha ett intressant liv eftesom att dem vill snoka så pass mycket på mig. Jag har börjat träna och äta nyttigare. Jag hade kalas för Liam, men bara Sebbe kom så vi gjorde det bästa av situationen för Liams skull såklart. Han fick jättekul ändå. Jag har varit hos tandläkaren för första gången på tre år och kan inte direkt säga att det var den roligaste upplevelsen direkt. Jag har så mycket tandsten så måste dit några gånger till. Jag har blivit lurad på en laptop för över tre tusen kr som jag inte får såld nu så vettetusan vad jag ska göra med den. Snart blir det väl att jag bara ger bort den till en kompis som är duktig på laptops. För snart blir jag så frustrerad så jag bara går och ställer den i soprummet. En del onödiga och obehagliga saker har hänt som jag tyvärr inte kan skriva här i vad det handlar om. Men jag hoppas mitt liv vänder snart. Våren är ju påväg och då kan man ha utehäng i alla möjliga parker och vara ute mer med Liam på olika lekplatser. :)
 
P.s glömde berätta att jag har skaffat en likadan jacka som finns i headern här inne. 200 kr på New Yorker i Malmö. ;)
 
 

Kommentera inlägget här :