My week with Marilyn.

Eftersom att jag är helt besatt av Marilyn Monroe just nu och håller på att läsa "Gudinnan" om henne så kände jag mig manad till att se filmen om en vecka i hennes liv också. Handlar om en kille i tjugoettårsåldern som får vara hennes allt i allo man för en vecka. Dem kommer varandra lite för nära kan man tycka ibland... 
 
Om jag utgår efter boken så tycker jag att Michelle Harrison har portättat henne perfekt i den här filmen. Hon hade förtjänat ett pris för det. Tablettmissbruket, missfallen och förseningarna till filminspelningen finns med. Hennes dramatiska look också.
Den riktiga Marilyn Monroe.
 Bilder på henne från boken "Gudinnan":
 

Kommentarer :

#1: Selma

Älskade den filmen och den boken är också en ganska så bra biografi. Längesedan jag läste den nu. Älskar Marilyn <3 även om hon känns så ledsam. Kanske är det därför jag känner igen mig, jag kan vara ledsen och vemodig av mig ibland. Jag ska maila dig senare, jag har haft en lite jobbig vecka :/ Kramar!

Svar: Jag klarade inte av att läsa ut boken för jag blev helt deprimerad av den. Okej, ingen fara jag har ändå fullt upp med min nya livsstil. :D Hoppas du mår bättre snart. Kramar. <3
Lilly

skriven
#2: Sofie

Vilken intressant blogg du har :) (Filmnörd som jag är)
Den filmen är jättebra tycker jag. Eddie Redmayne är ju med i denhär också, han är ju grym.

Btw, menar du Michelle Williams? ;) Hon passar jättebra i rollen, ja!

Svar: Ja jag blev tipsad att se fler filmer med honom. Dock inte varför jag valde denna utan för som jag skrev, precis upptäckt att Marilyn Monroe inte bara var en dum blondin som många påstod. ;) Japp hon!
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :