Folk vill å folk vill!

 Folk "klagar" på att jag är så himla opersonlig här på bloggen. Men vet ni egentligen varför jag är det? För annars hade jag slösat min tid med att sitta och spilla ut hur misär mitt liv är just nu. Liam har en magåkomma sen en tid tillbaka som vi nu försöker reda ut vad det är och idag fick jag veta av VC att det inte är mjölkallergi som dem har trott hela tiden. Jag är inte arg för att jag har behövt köpa hem onödigt dyra produkter "helt i onödan" till honom utan det gör jag med kärlek. Jag är arg för att jag är orolig och vill veta vad som felar min son. Först på tisdag får jag veta svaret.

 

Skolan har jag egentligen kommit jättelångt med. Har bara matematiken, svenska tre(vetenskapliga texter) och psykologi(sista terminen med den nu snyft) kvar. Just nu verkar det dock inte som att jag klarar matematiken särskilt bra. Jag tar extralektioner två gånger i veckan med en annan elev på skolan som hjälper mig. Ändå så kommer jag få gå ännu en termin på Albins. En extratermin som sabbar typ alla mina planer. Men vad ska man göra när ens planer förstörs? Jo, man gör nya! Jag misstänker att jag har dyskalkeli för enda sen jag började skolan överhuvudtaget när jag var en liten skit på sju år så har jag ALLTID haft problem med just matematiken. Skiter det sig helt så får jag helt enkelt nöja mig med de ämnena jag har klarat och gå till AF och böna och be om att bli insläppt på Samhall igen. Fattar inte varför det ska vara så jävla svårt när jag har jobbat för dem innan och jag är ju kodad på AF?! Vad felas?! Urgh, frustrationen där alltså...Den är enorm sen 2012 kan jag säga er.

 

Annars då? Jo, jag ska till minneslunden på fredag och lägga en ros för min mamma har då varit död i tio år. Min barndomsvän ska få följa med då hennes mormor dog nyss. Jag tror det kan hjälpa en hel del. Sen ska jag och Liam till folkets park eventuellt och träffa en hetnos. Hoppas!!

 

Sen kommer Liams gudmor Mella hit inte nu på lördag, men nästa. Kommer bli jättekul! :D 

 

Nej, nu måste jag sova för jag har ju skola imorgon. Hur kunde jag glömma det? Okej, jag glömde ej. Är bara lite skoltrött igen...Hoppas det går över snart.

 

Helt ärligt så gillar jag mer att skriva om djupa filmer, böcker, rock musik, riot grrls och retro stuffs. Vad tycker ni själva om att läsa här på bloggen? Jag hade själv inte velat läsa om mitt liv iaf haha.

 
 

 

Kommentarer :

#1: jaana

Jag tycker att du är personlig i ditt bloggande. Förstår inte varför folk skulle klaga på att du INTE är det.

Svar: Tack Jaana! :D
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :