Det här med håret alltså...

Två omgångar fick jag klippa mig killkort efter graviditeten med sonen. Det var inte förrän han var nästan tre år som det började rätta till sig. Då råkade jag istället förstöra håret med att försöka färga tillbaka till min riktiga hårfärg. Jag har misslyckats med det så nu låter jag det bara vara. Idag firar min utväxt hela två månader. I två månader har jag lyckats låta den vara och i två månader har den överlevt på mitt lilla huvud. 
 
När jag började på Albins i januari 2015 så började jag att ha lugg. Jag fick för mig att jag skulle ha lugg under hela tiden jag studerade där. Men nu efter min senaste dejt som var en Kurtkopia så känner jag faktiskt för att spara ut den och det är inte bara pga honom utan andra orsaker med.
 
Det tar sån himla tid för mig att fixa luggen varje morgon för jag om någon vaknar verkligen med världens knullrufs. Jag har inte den tiden känner jag riktigt. Jag vet att jag passar bäst i lugg enligt typ alla som har nämnt det och som har sett en bild på mig. Men när jag är ute i stan och ser många kvinnor ha hela håret i en tofs. inget hår nere i ansiktet alls. Alltså det ser så obeskrivligt befriandes ut. Jag vill också kunna göra så en vacker dag. Dessutom är jag inte bra på att klippa rak lugg. Den blir oftast rund och konstig. Allt annat än rak iaf. 
 
Min klasskompis Jessika tipsade mig redan när jag började på Albins då jag hade killkort hår(Jag var meganervös första dagen pga det. Aldrig igen!) och hon tipsade mig att sluta klippa mitt hår helt. Först nu tänker jag verkligen ta tag i det. Jag har gömt undan saxen. Jag tänker bara klippa det i november och då hemma själv. Sen efter det så kommer jag bara toppa det var sjätte månad. Herregud det ska bli så spännande att se hur mycket mitt hår har hunnit växa till sig tills november. :D Kommer inte heller byta profilbild på min facebook förrän dess. Vill ha långt hår på min profilbild som för omväxlingen skull. ;) Jessika har faktiskt det snyggaste håret jag vet och är ett levande bevis på att hennes egen metod funkar. Hon har ungefär ner till midjan vilket har varit min drömlängd sen jag var fyra år. I maj fyller jag 26 år. xD Men skam den som ger sig!
 
Dessutom har jag börjat göra egen hårinpackning hemma igen. Var evigheter sen jag gjorde det sist. Mycket mer skonsammare för håret och billigare. 
 
Här är jag i lite olika "luggstilar". Tycker faktiskt allt är riktigt snyggt på mig. Det är skitsvårt just när man passar i allt. xD Men nu väljer jag det som är mest praktiskt för mig.
 
 

Kommentarer :

#1: Selma

Jag tycker att du nog är finast med lugg! Du passar jättebra i det! Jag har också alltid nästan haft lugg. Gillar inte heller min panna

Svar: Jobbigt dilemma det blir när man inte gillar sin panna.
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :