Wuthering heights.

 
Kollade nyss på filmen med samma namn som rubriken. En bok skriven av Emily Bronte som dem filmatiserade 2011 tydligen. Fattar inte att den filmen gjordes för fem år sen. Fattar inte heller varför alla gamla kärleksfilmer/historier nästan alltid slutar olyckligt/med att någon dör. Väldigt konstig film/bok! 
Det handlar även om rasism vilket är ett ämne jag brinner för.
 
Annars har jag gjort matematiksprov idag. Börjat äta mer vegetarisk mat och rita i mindfullnessmålarböcker. Ska även läsa en bok om mindfullness för att lära mig att hantera min stress. Idag har jag varit enormt stressad över provet och kunde ej sova inatt. Sov endast fyra timmar pga illamående och halsbränna. Så då var det skönt med SPAkväll. Köpte en ansiktstub istället för massa masker. Sparar pengar på det serru! Håller även på att skriva ner goda recept från skippanudlarna.com när jag inte lär mig matematikens svåra konst. Har även varit duktig och klippt min lugg vilket behövdes. Den hade blivit så lång så att den hade börjat lägga sig på sidan. Nu känner jag mig som Beyonce i Telephone. ;) Mitt hår börjar dessutom bli väldigt långt. Just nu är det nere till axlarna, men det syns inte på bilden pga vått hår.
 
Har även börjat uppdatera min facebook mindre, vilket känns skönt. Vore även skönt om jag kunde bli mer asocial där inne så jag kunde fokusera ännu mer på mig själv. Haha vad ego det lät. xD Kom även på att jag har glömt att fixa mina naglar så ska göra det strax innan jag ska börja rita här.
 
Det har regnat hela dagen och jag tycker att jag hör några droppar än..Lyssnar på Kate Bush såklart.
 
Btw ifall ni har tips på alternativa/veganska/feministiska och hippiebloggar så är det mer än välkommet. 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Sofie

Jag har inte sett filmen från 2011. Var den värd att se? Jag har sett filmen från 1992 och miniserien från 2009, om du vill kan du läsa mina jämförelser här http://highvoltage.blogg.se/2016/february/wuthering-heights.html
Men det kanske inte är så intressant om man inte sett någon av dem :P
De handlade inte om rasism som så, så den version du såg verkar vara lite omskriven, kan ju också vara intressant om det är välskrivet! Det verkar som de gjort en modernare version där!

Svar: Jo jag läser gärna dina också för en jämförelse. :D Måste se filmen från 92 bara för det. Egentligen tycker jag inte den var värd att se, men samtidigt var det den ändå med tanke på hur vackra huvudparet var tillsammans.
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :