Jag är efter min tid.

 Så svårt det är att blogga igen när man har haft ett uppehåll märker jag. En del har hänt. På nyårsafton så firade jag med Liam. Vi hade det precis som jag skrev med partyhattar, glitter, barnchampange och fruktbord. Men något gick snett.... Jag fick migrän!
 

Sen den tredje var vi på Busfabriken med hans kompis. Dagen efter det var jag liggande i migrän igen exakt hela dagen och Gud ska veta att jag grät då. Jag vet inte ens om jag har skrivit ner historien här på bloggen förr om min migrän?

 

Hösten 2014 skulle jag börja plugga distans på Komvux här i stan. Jag blev efter med två veckor från första början för Liam hade öroninflammation och hans mående går före allt. Så jag försökte plugga ikapp två veckor på en hel helg för mer tid fick jag inte till det. Vilket resulterade i en stor migränattack att jag var liggande hela den helgen och jag var ensam med Liam. Så fort jag lyfte huvudet så spydde jag. Jag minns inte ens hur jag lyckades men barnet fick ju mat och allt sånt som vanligt. Jag känner mig rätt så stark nu när jag väl tittar tillbaka på det.

 

Vintern 2014 fick jag börja på Albins på SMF då för att känna vid att plugga är inte så farligt som jag troddde. Jag fick gå hem många gånger och det var speciellt pinsamt att gå hem under föreläsningarna. Det skönaste var att jag märkte att folket på Albins var mer förstående där. När jag gick så var det inte ALLA som glodde på mig direkt utan bara några få som var lite undrande. Jag såg de gångerna som mina misslyckande, men nu i efterhand så ser jag inte det som det utan det var helt enkelt nödvändigt att det fick bli så.

 

Januari 2015 började jag plugga helt på Albins och fick migrän några få antal gånger. Alltså så få gånger så jag skulle kunna räkna de på en hand. I höstas kände jag mig helt botad från min migrän så jag blev väldigt paff när jag fick det på nyårsafton, fast ändå inte. Mitt huvud tåler inte fyrverkerierna. Nyårsafton 2014 var jag hemma hos mina fosterföräldrar och då fick jag gå ner i deras källare och gömma mig under täcket och dem bor ändå utanför Klippan så smällarna var inte ens nära mig. Tänk då när jag var hemma med Liam och dem smällde precis utanför mitt fönster.

 

Jag tänker faktikst berätta för er om gårdagen då jag skulle bloggat här. Jag fick efterfrågningar på det, men fick svara att jag kan inte ens resa mig från soffan för så illa var det. Liam busade lite med mig med att gömma sig med mig under min svarta körsbärsfilt. Han hämtade spyhinken till mig så han förstod att det var allvar. Vi tittade på någon Muminfilm och sedan slocknade vi båda. Jag bröt ihop två gånger. Andra gången var det för jag kunde inte hitta mina mediciner mot det. Senare på kvällen gick jag ut för att hämta nya mediciner. Då träffade jag på en ung apotekare med långt hår som fick hjälpa mig. Han menade på att detta var faktikst lite självförvållat för jag skulle se till att ALLTID ha mediciner hemma. Men logiskt då om man inte har lidit av det här sen 2014 minus nyårsafton då? Jag trodde ju att jag var botad! Fast jag sa inget utan log bara mot honom och gick vidare. Folk tittade på mig som om jag vore en knarkare. Jag hatar att gå ut när jag har haft migrän för folk glor som sagt och förr skulle alltid såna wannabe gangsters ragga på mig och man är inte direkt den snyggaste kvinnan efter en rejäl migränattack...

 

En såndär sopbil åkte förbi mig och hade blinkande jobbiga ljud på hela bilen. Då ville jag bara skrika rakt ut. Efter att jag hade varit på Goidsparadiset och hämtat ut kläder så var min väska öppen enda där ifrån tills jag kom till Citygross. På Citygross sprang en unge in i min väska vilket var jättejobbigt då jag hade extremt ont i axlen. Jag ville skrika på henne att säger man inte förlåt när man springer in i folk eller? Men jag hade för ont för att kunna öppna munnen ens. När jag stod i kassan så svartnade det emellan så min attack måste ha varit riktigt hög grad eller hur man nu ska kalla det? Värst var när jag skulle sova och jag bara hade en minihuvudvärk kvar efter att ha tagit tabletter och allmänt tagit hand om mig själv så kom en sån stor smäll precis utanför mitt fönster och jag blev livrädd för det hade kunnat sätta igång en ny attack. Jag känner mig livrädd för att börja skolan igen pga det här, men jag måste kämpa. Jag kommer kontakta kuratorn för stresshantering för han har hjälpt mig innan.

 

Creeds med till min tjejkompisar Patricia och Cecce som orkade lyssna på mig igår. Även creeds till Sebbe som pratade med mig när jag var ledsen. Creeds till min dejt som hörde med mig efter sitt repande med bandet hur det var med mig. Jag tänkte faktiskt att bryr han sig på riktigt så hör han av sig när dem är klara och så gjorde han det. <3

 

Kan berätta lite kort vad jag kommer bjuda på i denna bloggen i år: Det kommer bli månadens hunk, liiite mode, debattartiklar, recensioner om filmer och böcker som jag har läst. Mycket 50's, 60's, 70's, 80's och 90's kommer det bjudas på. ;) Detta året ger jag mig själv nöjet att analysera sönder de stora personerna under de här årtalen. Hoppas ni vill hänga på!

 

Nu ska jag strax gå över till Emma och fika och ge henne sin julklapp.

Cherrylove! /Lilly.
 
 

Kommentarer :

#1: Patricia

Roligt att du e tbx igen 👍

Svar: Tack! :)
Lilly

skriven
#2: Selma

Jag har också haft svår migrän sedan 1993 och har testat nästan alla mediciner som finns, sprutor och allt och det är verkligen fruktansvärt men kanske kan glädja dig med att det ofta blir lindrigare med åren...

Tycker att apotekaren var lite oproffsig och taskig i sin kommentar. Vadå självförvållat för att man inte har mediciner hemma? Ursäkta, men blir lite lack. Så säger man väl inte till någon som har ont... Fast han har ju rätt i att man bör ha medicin i nödfall OM man får det, men det förbereder man ju sig inte på om det var flera månader sedan sist!

Gott nytt år! Hoppas du slipper migrän!

Svar: Åh ditt låter faktiskt jobbigare än mitt. :/ Jag kan köpa receptfria tabletter och de hjälper.
Inte månader utan något år emellan dessutom. Hahah då kan du bara tänka dig hur sur jag blev. xD

Tack detsamma!
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :