Hatar allt!

Den låten får mig att tänka på när man blir riktigt tight med någon som man väljer att se som sin kompis. Man går i samma skola och träffas ofta. Man pluggar tillsammans och på helgerna kollar man på film, tränar ihop eller går på spelningar. Men så plötsligt vill inte denna kompisen vara med dig längre för att den alternativ ett har tröttnat på dig eller alternativ två den vill vara med en annan kompis. 
 
MEN när man är i skolan så pratar man fortfarande med varandra som om man vore vänner?! Och försöker du ta kontakta utanför skolan så ignorerar personen dig totalt. 
 
Den djupa undermeningen i hela låten är väl att det är ondöigt att vara ovänner när våra liv är så himla korta. Allt kan lika bra ta slut imorgon. Bara Gud vet när ett liv tar slut..
 
 
 
 
 
 

Känn dig ensam du är omringad
Känn dig vilsen du är borttappad
Käka visioner
Lev på din dröm
Du står i mitten av
Allt du hatar

Se dig om
Hur ser jag ut från ditt håll
Se dig om
Hur ser det ut där du står

Jag önskar att du inte såg mig
Jag vill att du inte hör
Men jag törstar och sträcker mig åter
Jag drunknar i längtan

Jag vill ha alltihop
Jag kan allt och allt du tror
Jag vill att du ska lägga dig under
Jag vill att du ska lita ?

Jag kunde önska
Att jag inte bryr mig
Jag kunde tro
Att jag inte lider

Se dig om
Hur ser jag ut från ditt håll
Se dig om
Hur ser det ut där du står

Jag tror jag älskar
Men kan inte se dig
Äckliga bräckliga livet
Du är tillbaka
Hur gör du
När du famlar
Där du ser dig om

Se dig om
En dag är allting borta
Se dig om
Medans det ännu finns kvar

Se dig om
Hur ser jag ut från ditt håll
Se dig om
Hur ser det ut där du står

Kommentera inlägget här :