Nystart! - blått hår

Hej!
 
Nu har jag inte skrivit här på ett bra tag, men kände att nu är det dags igen. Har egentligen en sociala media paus men kände för att skriva här. Har nämligen nya planer gällande mitt hår. I början av förra året var det kort och blont. Mot sommaren fick jag för mig att färga det brunt och sen slutligen svart. I november rakade jag av det svarta. Lät det vila i 3 månader och sen blev det BLÅTT?! 
 
Just nu ska jag bara låta det växa ut tills det är nedanför axlarna. Tänkte lägga upp bilder och text här bara varje säsong. Så nästa gång blir någon gång i juni t.ex. Då ska jag ha låtit mitt hår vara fram tills dess. Jag får ta det i etapper. Planen är sen att när det är nedanför axlarna göra blonda slingor i det. Det farliga är att jag har blekningsmedel hemma då jag fick en över efter att jag blekte det sist för att få det blått. Men jag ska försöka glömma bort den burken tills det är dags att bleka det. Jag gör detta mest för att peppa mig själv. Sen ska jag ha samma lugg som Olivia i denna videon. https://www.youtube.com/watch?v=Sd2UoVEXx7o
 
Sen när håret är nedanför brösten tänker jag färga hela blått igen. :D Så kommer byta extremfärger per år. Men det blåa kommer jag nog ha länge. Har redan hittat ut den perfekta blåa hårfärgen från blue fox jag vill ha. Lägger in en bild på det här med. Men det lär dröja. Eller jag länkar istället. På det sättet blir det lättare för mig själv att hitta igen färgen med: https://bluefox.nu/harfarg/bla-harfarg/bla-harfarg-directions-pastel-blue/
 
OBS jag är hemma och förkyld så blir inga roliga bilder på mig. Har hårinpackning i på bilderna. Ska bara kolla på folks hair journeys på youtube idag för det känns peppande. Kan andra klara det så kan jag!  Längtar tills jag kan visa er sen det blonda slingorna ala rockabilly. 
 
 

Kommentera inlägget här :