Förbannade bloggerskan?

Kommer säkert låta som arga bloggaren just nu, men jag känner att jag måste få det här ut ur mitt system för just nu är jag så irriterad på vissa saker så jag kan inte ens sova. Alltså varenda dag denna veckan nu när jag har haft Liam hemma så lyckas jag somna kl 22 så det känns ovanligt att vara vaken just nu.

 

Det första är de nya gillaknapparna på facebook som säkert inte har undgått någon av er. Vad tycker ni om de? Jag blev så arg så inaktiverade min facebook i ren ilska och raderade min fittnessblogg i samma veva. Fast tog mest bort den bloggen för den kändes så himla inte jag och väldigt opersonlig. Precis lika opersonlig som jag tycker att facebook har blivit. Jag menar jag var nära på att plocka bort min facebook redan för fem år sen när timelinen kom. Ingen förstod inte då heller varför jag störde mig på den som i samma vevva fattar inte folk mig nu heller varför jag stör mig på dessa knapparna. Jo för min hjärna klarar inte av för många symboler och just nu är det överdrivet mycket symboler på facebook. Jag menar de finns i själva inläggen, i kommentarerna och nu ska vi plötsligt ha dem emellan allt det där också. Jag kände direkt nej, bara nej! Dessutom dessa extraknapparna bäddar ju bara för konflikter. Är det så svårt att se/förstå? Funderar på att bara twittra ett tag , men det känns ju omöjligt då jag är beroende av facebook och har varit det sen 28e december 2008. Ja, ni hör ju själva? Jag hade kunnat göra ett uppehåll och komma tillbaka någon gång i april eller november. Om ens det liksom...

 

Sen det här med tandläkare... Är dem något slags påhittat skämt eller? Jag har precis fått ny tandläkare efter tre år utan att hitta den jag började gå hos från början så dem har inga papper på hur mina tänder var för tre år sen. Dock har jag fått veta att jag fick fyra hål efter min jobbiga graviditet och jag som aldrig hade haft ett hål i en enda tand före det. Tänk vad mycket en gravidtet kan förstöra en. Men dock tycker jag min tandläkare överdriver när hen påstår att jag måste komma flera gånger för att ta bort tandsten. Okej, jag kan köpa det ifall man är sådär 50-80 år gammal, men jag ska för tusan fylla 26 år i maj. Alltså det kan ju inte stämma? Dessutom gör dem först stick-koll i tandköttet på mig i 30 min och sen tar bort tandsten i de restrerande 30 minuterna. Detta ska jag komma tillbaka fyra gånger till för att göra. Så kostar det 1140 kr för varje gång. Jag sa då till hen att jag tänker byta till folktandvården så att jag kan få en tandläkarförsäkring för jag tycker annars att det blir alldeles för dyrt, men då sa hen att mina tänder är så dåliga så det var inte ens att tänka på. Que?! Ni hör ju själva. Nej, ringer imorgon och avbokar mina kvarstående tider där. Sen byta till folktandvården. Verkligen synd att jag inte kan få tillbaka de där 1140 kr. De kändes i plånboken vill jag lova. Speciellt när jag kan dra bort "den värsta" tandtråden på framtänderna själv med min nagel...Bara det!

 

Hade kunnat dra historien om när jag blev nyligen lurad på en laptop som jag inte ens kan använda för över 3000 kr, men jag orkar inte just nu. Too much bad shit! Min nuvarande laptop håller dessutom på att ge upp känns det som. Ibland blir skrämen svart och den hackar upp sig vid andra tillfällen. 

 

Vad ska man göra? Gå och lägga sig och vänta på bättre tider antar jag...Haha! Nej, tycker det kan hända något bra snart. Dock haft en jättebra vecka med Liam hittills så antar att det väger upp allt det här skitet. Pallar inte vara arg heller.

 

Dessutom försöker jag hålla denna bloggen fri från negativiteter, men ibland misslyckas jag även med det. Ikväll var en sådan kväll. Ibland behöver man bara höra andras åsikter om knäppa orättvisa saker som händer en. Saker som t.ex nya gillaknappar på facebook och "knäppa" privat-tandläkare.

Kommentera inlägget här :