Hårt mot hårt mot ensamheten ensamheten ensamheten.

Jag har börjat älska mina Kentinspirerade rubriker, men ni andra tycker förmodligen inte att det är lika älskvärt. Iaf inte om man inte älskar Kent menar jag. 
 
Jag kunde inte delta i earth hour igår då min braständare var sönder/hade tagit slut. Annars hade jag lagt mig på golvet med en ring ljus omkring mig och fotograferat det när jag skulle rita. Jag hade liksom den perfekta bilden i huvudet av det men men... Kom på nu på morgonen att jag kanske har en vit braständare liggande här någonstans ändå. Jag kom ändå försent med till earth hour igår. Jag kom att tänka på det när det bara var trettio minuter kvar av den internationella tiden. Men jag sa till Cecce jag kan väl få fira earth hour 2.0 eller? Haha vilka påhitt jag har för mig ibland.
 
Nu ska jag strax förberedda mig inför kyrkan. Något opepp för jag har tydligen smittat Evelyn så hon kunde ej följa med ändå. Sen efter kyrkan ska jag fika med Susanne. Det kommer bli riktigt mysigt. Efter fikan ska jag springa hem till min älskade Lewis och läsa vidare om hans tankar och åsikter gällande saker som tillhör kristendomen. Hans skrift om förlåtelse fick faktiskt mig till att sluta fred/förlåta hon som tog livet av mina katter för fem år sen. Är inte det helt fantastiskt? Trodde aldrig att jag skulle få frid gällande det. Har dessutom blockat upp alla jag hade blockat på facebook. Känns som en sten som har lyfts från mina axlar. 
 
Dessutom tyckte denna var något rolig:
 

Kommentarer :

#1: Selma

Vad skönt att läsa att du kunnat förlåta det hemska. Jag hade också en mobbare som dödade min katt när jag var 18. Jag som just skulle flytta hemifrån och skulle ta med min katt. :( Så fruktansvärt. Avskyr fortfarande hennes handlingar mot mig och min bror men försöker förlåta som i att jag inte låter hatet äta upp mig och önskar henne gott. Önskar henne lycka eftersom lyckliga människor med mycket kärlek aldrig skulle göra något sådant. Det var längesedan nu mn sådant sätter sina spår. Förlåta betyder ju inte attman struntar i det hemska personen gjort som vissa tror! Vi ska också till kyrkan imorgon, försöker hitta en församling där jag känner mig välkommen på riktigt. Aldrig riktigt gjort det. Känns ensamt. Kram

Svar: Usch ja jag tänker också att människor som gör så är liksom har tappat bort sin väg på något sätt pga djävulen. Så försöker jag tänka nu. Varför känner du dig inte välkommen? :/ Kram.
Lilly

skriven
#2: Selma

Ja, precis. Ondska kan vara svårbegripligt.

Jag vet inte riktigt varför jag inte känner mig välkommen. I katolska kyrkan får jag som någon slags ångest om att de inte tycker att jag är "bra nog" men det är nog mina egna tankar som spökar pga att jag gjort dåliga saker i det förflutna. I Pingstkyrkan är de flesta snälla men jag är ju i tron mer katolik än pingstvän. Men jag gillar verkligen att vara där och det gör barnen också så nu går jag till båda ställena. Idag fick jag två Biblar från 1800-talet som var jättevackra gratis från Pingstkyrkan och vi pratade om att jag kan göra volontärarbete. Det gjorde mig så glad att de var välkomnande och snälla mot oss :)

Ska dit igen imorgon (de har massa påskaktiviteter för barn också nu) och sedan till katolska kyrkan på fredag, lördag och söndag. Full vecka men det är roligt!

Kände mig lite ledsen igår för att jag inte känt mig välkommen men känns kul nu :) Kram!

Svar: Jag personligen gillar ju inte katolism. För jag tycker den typen av kristendom är väldigt dömande. Det här med att man måste bikta sig och allt det dära... Vara värsta ängeln för att komma in i himlen osv...
Oh vad härligt. :) Jag och Liam kom hem från en natt på akuten så vi ska bara ta det lugnt. Sen kommer Cecce imorgon, vi ska fika med Liams farfar på fredag och på lördag påskafton ska vi hem till mina fosterföräldrar på middag och sånt. :)

Kram! Åh förstår det.
Lilly

skriven
#3: Selma

Jag kan förstå att du tänker så, men det är mest på ytan det känns så, att man "måste". Egentligen är det ju för att man ska lätta sitt hjärta mm, men visst, när man inte är uppvuxen med alla delar av katolicismen så känns det ofta som att det är ett sk tvång. Känner dock samma från många mindre samfund, som delar av laestadianismen som mina släktingar tillhör. Mycket prat om helvetet och nästan "hot". Sådant slipper man i alla fall inom katolska kyrkan. Jag älskar katolska kyrkan mycket högt! Men förr förstod jag den inte. Känner ändå att Jesus är det centrala och det sammanbinder all kristendom oavsett vilken gren man väljer. Många svenska katoliker är ganska "dömande". De jag umgås med är mest från Polen och de är mer avslappnade :)

Hemskt med akuten! Hoppas ni mår bra nu? NU ska vi iväg till Pingstkyrkans lekland :) Önskar dig en glad påsk!

Svar: Men i den katolska kyrkan tror man väl mer på Maria än Jesus? Dem har ju satt henne på en pedistal.
Vi mår bra, men är jättetrötta. Somnade kl 15 idag och Liam sover fortfarande nu när kl är 17:25. Eller så är det något annat på g med han nu...Tack detsamma! <3 Vi får se ifall vi alls kan åka iväg på påskafton till Klippan, eller om vi blir tvugna att stanna hemma...
Lilly

skriven
#4: Liene Svärd

sv: Det är jobbigt och är en process att bli helad från rejection men ju mer man närmar sig Gud och fyller dig med Honom desto lättare blir det. Vi kan ändå inte finna fullständig lycka i en annan person. Vi måste vara hela först innan vi kan älska. Det kan låta hårt när jag säger så för har själv hört det innan från andra personer och känt som att dem inte bryr sig om mig men tänkt så att när du är hel kommer du så mycket mer kunna älska och känna kärlek i ditt hjärta när du älskar en annan person. Sen den personen du möter måste också vara hel för att ge dig äkta kärlek och känna kärlek i sitt hjärta. Gud vill att båda ska må bra.

Svar: Snackade vi inte om folk i kyrkan här eller va? :o
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :