The cokeville miracle.

Äntligen ska jag blogga om den filmen.
 
År 1986 i maj månad så får David Young och hans fru Doris för sig att dem ska göra en bomb och ta en massa kristna barn till gisslan i en skola i Cokeville. När mannen bara ska gå ut för att få lite luft då han ej klarar av att alla barnen ber till Gud(måste vara tecken på att djävulen styrde honom med järngrep) så lyckas hans fru avfira bomben av misstag. Mirakulöst överlever alla barnen pga ett fenomem som ej går att förklara. Men folk har intervjuvat dem efteråt och alla berättar dem samma sak. Att dem såg ljusken av människor fast det var ej människor då utan änglar. Det jag tycker är skumt med det hela är att änglarna valde att efterlikna barnens gamla släktingar. Jag tänker att dem kan ha gjort det för att inte skrämma dem, men samtidigt är det ju djävulens fultrick att göra det. Som jag har skrivit förr när folk tror att dem ser sina döda släktingar så är det just demoner i farten. För är man död så hamnar man hos Gud och är hos honom till domens dag.
 
Men händer mer lustiga saker i denna verklighetsbaserade filmen som jag inte tänker avslöja här utan ni får själva se det. Jag gjorde en check på alla skolskjutningar som har varit i hela Usa och det går enda tillbaka till 1700talet har jag för mig. Dock var denna skjutningen inte med trots att en lärare blev skjuten i axeln, dock överlevde han med. Alla överlevde! Frågan man kan få efter denna filmen är, varför väljer Gud bara att rädda alla människor vid den här katastrofen och inte vid andra?
 

Kommentarer :

#1: Cassandra Haraldsson

Åh, måste se den :D

Svar: Gör det!
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :