Varför jag har slutat lägga upp bilder på mig själv på sociala medier...

...Förutom här då! Detta fenomenet som jag tänker kalla det för tänkte jag att vi kunde prata om idag. Sen vill jag bara säga att jag ÄLSKAR att jag äntligen kom igång med min hårblogg för jag har tänkt på att skaffa en hårblogg enda sen jag läste myhairjourney. Som dessutom är en väldigt inspirerande blogg och det var hon som fick mig till att peppa igång det här med att försöka spara ut mitt riktiga hår igen för andra gången. Första gången misslyckades jag pga kärlek dumt nog. Mannen jag blev kär i sa han älskade kvinnor med eldrött hår så vad tusan gjorde jag? Jo jag sket i mina egna planer och skaffade just det. Screw it med män som ska bestämma hur man ska se ut. Tänker aldrig tillåta sånt igen. Inte från någon annan heller för den delen.
 
Hahah märks att jag inte är van att skriva på laptopen så mycket längre för jag börjar redan få skrivkramp. På tal om det så tänkte jag bara komma in på ett sidospår här och berätta en rätt så jobbig sak som hände mig i veckan. För ca tre dagar sen nu så vaknade jag upp med nackspärr som gick ut över hela vänstra skuldran så jag fick använda min gamla varmvattensvärmare för att få väck smärtan. Men det sitter fortfarande i lite så kan vara därför jag har svårt att skriva med. Hej gammal tant liksom! :))
 
Jo det är såhär att jag tycker ej det är lönt att lägga upp bilder på mig själv mer varken på instagram eller på facebook. Enda anledningen till att jag kan lägga upp här är för ingen kommenterar här ändå och ni som väl kollar in här ska ändå få följa min process till ett naturligt snyggt hårsvall. Tänkte berätta hur uppläggen är på instagram och facebook just nu. Facebook - lägger upp en eller två mysbilder per fredag. Uppdaterar bara varje fredag. Mer orkar jag inte uppdatera där inne då folk på min facebook är rent off ändå. Instagram - den har faktiskt min son Liam fått ta över så länge. Annars lägger jag upp Buddha och Jesus quotes med för jag är intresserad av de religionerna. Instagram har jag tänkt börja uppdatera igen när mitt hår är nere till hackan. Facebook när håret börjar kännas långt, typ nedanför axlarna tänker jag mig där. Så jag får ha tålamod och hålla ut så länge. En tjejkompis tycker att jag sätter orimliga krav på mig själv men jag känner precis tvärtom. För mig hade det varit orimliga krav om jag la upp bilder på mig själv när jag inte känner mig som finast eller ens som mig själv. Varför ska jag lägga upp bilder på mig själv när jag inte trivs med mitt utseende just nu? Det hade bara känts elakt mot mig själv liksom. Då väntar jag hellre. 
 
När mitt hår var som längst såg jag ut såhär:
Såhär har jag tänkt färga mitt hår om tre år:
En kväll när jag verkligen mådde skit över mitt hår så kollade jag på gamla hårbilder från en tid då jag rakade av håret för första gången. Det var i juli 2011. I december 2011 så hade mitt hår redan blivit såhär långt:
Ny highlighter:
Peppen just nu:
 

Kommentera inlägget här :