Starting the new year with cherry red wine hair.

Någon vecka innan julafton så kunde jag inte hålla mig ifrån hårfärg mer. Jag ville vara "julfin" så jag testade Loreals blekningsmedel och blev gulorange. På nyårsafton så ville jag också vara fin så fortsatte med att köpa en till Loreals vad jag trodde var blekningsmedel. Men det visade sig sedan att det var en vanlig färg så att säga. Resultatet blev att mitt hår blev morotsorange och jag fick än mer ångest. Ville ju börja det nya året som blondin.
 
Som tur var så hade jag en plan B. Jag har nämligen tidigare i vinter tänk på att jag hade velat gå tillbaka till mitt brunröda som jag skaffade i slutet av november 2016. Så jag printade en bild på hårfärgen från min bdb och sen gav jag och sonen oss ut på hårfärgsjakt genom hela stan idag. Vilket var lite misslyckat då nästan alla affärerna var stängda. Vi gick igenom vanliga matbutiker så som Ica och Citygross och i alla utländska affärer som vi såg som var öppna. När vi kom till Nadjas gamla gata så kollade vi i den utländska affären - det var trots allt där jag hittade färgen från första början, men det var såklart stängt idag. Fast än dem sa till mig en gång jag var där att dem har öppet på röda dagar med. 
 
Jag ser inte det som något misslyckande att jag färgade håret. Jag har inte ångest över det utan tvärtom är jag oerhört nöjd med mig själv att jag gick tillbaka till en hårfärg som jag har saknat och som jag älskar mer än blondt. Helt ärligt så kände jag mig som en grå mus i mitt riktiga och självförtroendet låg därför på botten. Så jag beslöt mig för att jag inte orkade gå in i det nya året och känna mig ful. Den smällen fick jag ju ta nästan hela 2017. Så därför gjorde jag mig själv den här tjänsten i år. Förr så har jag inte vågat ha rött för var rädd att färga sönder det(Ironin i detta är hög med tanke på hur mycket jag har blekt sönder mitt hår innan.)men nu finns det ju suveräna färgbomber. Kommer eventuellt om jag orkar kolla Kicks imorgon ifall dem har färgbomber och vad de kostar där. Kommer inte köpa förrän jag har fått min nästa lön - i slutet av januari då. 
 
Det enda som jag kan säga som jag ångrar, det är att jag inte köpte denna rödbruna och la i den direkt i min naturliga hårfärg istället för att bleka först. Som tur är så har jag ändå ganska så bra kvalite kvar på håret tack vare att det var just Loreal. Hade det varit Moods gamla blekningar som jag alltid körde med förr så hade det redan varit sönderblekt. Dock har jag fått småsår i hårbotten, men det är en annan sak.
En röd mus är gladare än en grå mus! Alltså känner knappt igen mig själv på dessa bilderna. Ser mer levande ut än jag gjort på länge faktiskt. Dock tänkte jag även denna färgen som ett statment för att jag överlevde mitt värsta år 2017 - Som fågeln Fenix som återuppstår ur askan. Exakt så känner jag mig!
 
Enda sen jag var fyra år har jag alltid drömt om långt blondt hår precis som en prinsessa. Ska tilläggas att jag var kritvit i håret som liten. Nu drömmer jag istället om långt rödbrunt hår. 
Jag med min riktiga hårfärg.
Sist jag hade denna hårfärgen så var mitt hår oerhört sönderfärgat. 25 november 2016.
 
Färgen som jag skulle ha köpt.
Färgen som jag köpte. Den är faktiskt snarlik måste jag säga. Tror den gamla ej släjs mer med tanke på att jag inte kunde hitta den någonstans. Köpte två för att kunna spara lite pengar. Så om ca ett halv år när jag ska färga utväxten så slipper jag ju köpa en ny. :D Jag är lite smart iaf. (Y)
 
Hoppas ni gillade detta inlägget och god fortsättning på er alla där ute i cybervärlden. Hoppas att 2018 blir det bästa året. Det känns iaf redan väldigt bra för min del. ;)

Kommentera inlägget här :