Hårnålar

Är med i facebooks bästa grupp där det finns så fina kvinnor att jag känner att jag kan dela det mesta med dem. Igår valde jag att trots allt berätta för dem om mitt hår och visa bilder på det. Blev tipsad om bra instagramkonton att följa. Då fick jag följa en kvinna som jag inte vet vad hon heter men hennes instagramkonto var så grymt underbart att jag läste igenom hela på direkten. Jag har alltid känt mig udda som mår dåligt av kort hår och det känns som himla löjligt. Men det är så jobbigt att gå runt och känna sig som att man är någon annan än sig själv. Hon skrev på sin instagram exakt samma känslor som jag går runt och känner. Som jag inte berättar för någon för att jag känner mig så udda och löjlig då. "Vem är jag utan mitt långa hår?"
 
Fick även tips om att sätta upp håret med hårnålar. Först försökte jag sätta upp hela håret i hårnålar men då liknade jag bara en mupp rent ut sagt. Sen testade jag med att bara sätta upp luggen på sidorna för min långa lugg är något som kan störa mig grymt mycket. Och det blev ju faktiskt bra till slut. Den här frisyren har jag egentligen alltid tyckt att jag är så himla ful i men nu bara välkomnar jag den istället.
 
Ska tilläggas att jag har bara en yoghurtburk kvar att äta upp så det blir beauty shots i september ändå. Jippy!!
 

Kommentera inlägget här :