Accelerate

Hej alla kära läsare! Eller ni som fortfarande hittar hit då och då. Om ni undrar så kommer min rubrik från Christina Aguileras nya låt. Hoppas ni har hört den och sett videon. Uppmannar er till att se den annars.
 
Grejen för jag inte har skrivit här inne på ett tag är för livet har kommit emellan som vanligt. Det som har hänt sen jag skrev sist är att jag har behållt det röda men bytt färgbomb till en mer vanlig och lite mer chockröd som jag har fastnat för. Kommer lägga upp bilden på färgbomben och på min hårfärg som jag endast numera färgar utväxten med för att ej förstöra håret. 
 
Har faktiskt blivit en gnutta duktigare med håret tycker jag. Har bara en burk kvar med Sugarbearhair och för bara två veckor sen var jag hos min frisör Figaro och klippte topparna. Tänker gå dit och klippa topparna var tredje månad nu fram tills det är så långt så att jag själv kan toppa det. 
 
Sist jag skrev här ville jag ju ha vår och nu är det nästan sommar istället. Tänk vad tiden flyger fram. Det händer jättemycket i mitt liv nu. Har uppdaterat mig med nytt jobb på Burger king faktiskt. Har aldrig trott att restaurangbranschen skulle vara något för mig men jo det var det visst. Trivs som fisken i vattnet där nu. Vill dock ha ett jobb till så har sökt till ett cafe vid hamnen som verkar supermysigt. Till veckan flyttar jag eventuellt ihop med min pojkvän, men vill samtidigt inte säga för mycket här nu. Därför jag skriver just eventuellt. Har börjat läsa en bokserie som jag älskar. Me before you heter den, efter filmen med samma namn. Kan varmt rekommendera denna bokserien och speciellt om ni som mig tycker om att läsa på engelska. :) Slänger upp en massa random hårbilder nu som ni har missat. Okej den där jag står upp bakifrån är mest en skojbild så ni vet. Inget seriöst med den. xD
 
Det jag störde mig som mest på när jag kom hem från frisören var ju även att hela min lugg blev avklippt. Jag hade luggen nedanför hakan och nu har jag den till läpparna, men huvudsaken är att kvaliten är bättre nu. En sak som jag håller med en läsare om är att min lite mörkare romerska hy framhävs av det röda. Är nog därför jag älskar rött hår. För att mina riktiga rötter som jag alltid har skämts över faktiskt framhävs. I och med det skäms jag inte längre heller över vem jag är. Kanske är knäppt att läsa för er utomstående som inte förstår detta men det är såhär att mina föräldrar är helnorska och så även jag. Men på min pappas sida finns det franska romer och min mormor är rasist som alltid hatat min pappa. Kort förklarat! Så väldigt mycket dubbelmoral att hon gillar mig. Jag gillar verkligen inte henne. Inte meningen att blanda in "familjen" i bloggen men svårt att låta bli när det handlar om min hudfärg.
 
 

Kommentera inlägget här :