Att döda sin hårfärg

Inatt fick jag en sån fruktansvärd ångest. Jag ångrade att jag hade färgat håret. Det är okej att skratta åt mig nu. Jag känner mig redan som ett stort skämt. Men det ska bli ändring på det nu. Jag antar att jag blev förvirrad och impulsiv efter att mitt ex halvt kom tillbaka och min bästa tjejkompis flyttade upp till Småland. Innan dess var det inga problem att hålla sig ifrån hårfärg. Men efter att hon flyttade så kändes det liksom skitsamma. Det hade ingen betydelse längre. Men inatt kom jag på att det visst hade betydelse..Stor betydelse för mig dessutom med tanke på vilken enorm ångest jag fick av att göra såhär mot mig själv. Tro mig, jag känner mig riktigt straffad. Min hårbotten är helt förstörd. Stora hudflagor trillar av och det är jättetorrt. 
 
Därför valde jag att testa att göra en hemmagjord hårinpackning på sånt jag har hemma och tänka att jag har exprimiterat med håret nu. Det är ej försent att börja om med att spara ut det igen. Jag blev väl bara en gnutta förvirrad över hur jag ville ha det. Men nu vet jag att hårfärg är inte jag längre. Jag tänkte berätta vad jag har i hårinpackningen: Intensiv hair mask mytic olive(mest för att det var det jag hade hemma. Annars hade jag kunnat tänka mig att byta ut den mot kokosolja), ett ägg och liten klick honung. Nu tänker jag låta detta sitta i länge. Helst kan man sova i det eller gå runt i det hela dagen om man vill. 
 
Min tjejkompis Alexandra är väl en räddande ängel också. Hon vill ge mig en hårbomb av riktigt dyrt märke och som även är vårdande för håret. Sen skulle jag få några klickar kokosolja av henne som jag kan använda tills min nästa lön kommer in. För nu har jag ju använt upp alla mina pengar på hårfärg så då har man inte direkt råd med kokosolja som är rätt så dyrt. Ska köpa ekologisk när jag får pengar igen som sagt. Köpte även en färgbomb igår då jag hittade en billig för 100 kr på Dollarstore. Känner mig så besviken på mig själv , men försöker samtidigt att inte skuldbelägga mig själv för mycket. Antar att jag gjorde detta för att peppa upp mig själv efter all skiten. Sen är grejen den att jag älskade denna färgen förr när dessa personerna fanns i mitt liv. Men så kom jag på inatt att det är inte alls samma sak längre. Skönt att jag kan skriva av mig här inne och fortsätta använda denna bloggen som en hår-resa. För denna bloggen skriver jag faktiskt mest för mig själv. Egentligen är jag inte mycket för att blogga längre utan gör det endast när jag känner att jag själv vill göra det. *Skrivkramp* 
 
Kom nyss på en sak. Jag följde ju maniskt myhairjourney. En dag slutade hon plötsligt att uppdatera bloggen. Jag tänker att något hemskt måste ha hänt henne som också gjort så att hon färgat sitt hår igen. Men som sagt, det är bara upp i sadeln igen. Nu får jag ha en röd ombre istället :) Röd är iaf mindre slitsamt än blondt försöker jag tänka. Hårbomberna kommer jag använda upp men den hårfärgen jag har kvar funderar jag faktiskt på att ge bort till någon för jag vill inte ha den själv. Jag får göra en ny giveaway på min fb nästa lördag om inget annat.
 
Idag ska jag tvätta och försöka fortsätta fokusera på att göra saker som jag bara mår bra av. Som yoga, dricka te, läsa böcker, lyssna på församlingen Livsglädjespodden och måla mindfulness. Egentligen mår jag bra av att röra på mig också men jag orkar inte riktgit det idag faktiskt och det är okej. Att inte orka bara. Att bara precis vara.
 

Kommentarer :

#1: S

Kan tipsa dig om Maria Nilas hårinpackningar för färgat hår. De är dyra, men sjukt bra. Plus, marc anthonys repairing macadamia oil som finns på kicks. Också dyr tyvärr men sjukt bra.

skriven

Kommentera inlägget här :