Anna Odell.

Jag kom precis hem från skolan där vi på psykologin idag såg Återträffen. Anna Odells film som handlar om en klassåterträff som hon inte blev bjuden på. Hon icensätter vad som hade kunnat uppstå ifall hon hade blivit bjuden. Hon går över alla gränser som vanligt. 2009 gjorde hon ett konstprojekt som hette något med Okänd kvinna där hon fejkade sin psykos så det är det jag menar med att hon går över alla gränser igen. Hon gör det som många av oss bara vågar drömma om. Hon är verkligen banbrytande. Jag tycker hon gör en lysande insats i den här väldigt udda filmen som då handlar om mobbning. 
 
Det jag gillar mest med den är att igenkänningsfaktorn är så hög. Jag blev själv mobbad igenom hela min skolgång och jag känner speciellt igen det hon säger att man vill så gärna vara en i gänget vad som än händer typ. Jag känner igen det här med att tappa sitt eget värde till den graden att man inte ens vågade hälsa på folk till slut för i nästa stund stod dem och viskade bakom ryggen på en.
 
I oktober förra året blev jag själv inbjuden till en klassträff, men tackade nej för jag orkade inte träffa alla igen då det var helt fel tid  i livet till att göra det. Jag menar jag pluggar fortfarande och känner lite att jag inte har kommit så långt i mitt liv än. Klassträffar känns mest som en chans till att visa upp vart i livet man har kommit, hur långt man har kommit. Och då är det inte speciellt kul att vara fast i något som är en bit på vägen, men ändå inte riktigt framme än.
 

Kommentarer :

#1: Selma

Gillade verkligen inte hennes konstprojekt där hon kostade staten miljontals kronor och misshandlade vårdare plus tog plats från sådana som behövde hjälp av psyk på riktigt. Förstår verkligen inte hur man kan göra något sådant som t ex att misshandla en vårdare som inte frivilligt är med i hennes projekt. Hennes andra grejer är säkert intressanta och bra dock. Man behöver såklart inte bli dömd för alltid för en dum grej man gjort.

Svar: Ibland behövs radikala saker göra för att någon ska öppna ögonen helt enkelt.
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :