Möten med änglar.

I brist på böcker att läsa så lånade jag en bok som heter Möten med änglar som handlar om olika verkliga händelser och möten med änglaväsen. Trodde först att den var ockult för änglar kan vara både ockulta och kristna fenomen. T.ex om någon har kort med änglar på som ska visa en vägen så ska man inte tillåta det. 
 
Jag tänkte här dela med mig av en enda utav alla dessa berättelser för det var denna som fastnade mest hos mig själv:
 
"Det här handlar om vår äldsta dotter och året är 1989. Vår dotter såg vid tomtgränsen till vår villa ett fladdrande ljusskimmer. Det upprepades på våren många morgnar i sträck. Hon frågade om jag såg det, men det gjorde jag inte. Min man såg det däremot också. Jag fick för mig att det hade något med döden och himmeln att göra. Vi hade en grannfru som var svårt sjuk och därför trodde jag att Gud snart skulle ta hem henne. 
 
Jag delade mina tankar med min dotter. Hon tyckte det var underligt att hon hade kunnat se ljusskimret men inte jag.
 
På försommaren samma år fick min man en upplevelse mitt i natten. Trappan upp till våra två flickors rum var upplyst. Ljuset var av sådan art att det ej gick att beskriva. När han talade om det för mig sade jag: "Bara inte någon av våra flickor dör." Samma höst blev vår äldsta dotter brutalt mördad. 
 
Trots detta fruktansvärda som har hänt tycker vi att vi fått bevis på att Gud har hämtat hem vår flicka och det hjälper oss i de många svåra stunder av ångest och sorg som vi upplever.
 
Lisbeth"
 
Vilken självupplevd historia va. Jag trodde också det var grannfrun först som änglarna kom för att hämta. Man tror ju oftast inte att friska ungdomar ska dö så tidigt, men vissa dör ju tyvärr för tidigt. Mord är en av de värsta synderna här i livet man kan begå. Tänk att bara ta rätten av att ta någon annans liv så där. Det är fruktansvärt! 
 
Just nu har jag precis börjat läsa En dåre fri. Vet inte än vad jag tycker om den än. Biblitikarien sa att hon i boken lider av boderline, men tycker mer det låter som schizofreni. Någon som har läst den?
 

Kommentarer :

#1: Selma

Har läst den om änglar, den är vacker.

Bibliotekarien kanske blandade ihop den med "Stulna år" de är ju lite lika både i utförand eoch på omslaget. Som jag förstått har hon diagnosen schizofreni i denna bok men har inte läst boken. Ska göra det någon dag.

Svar: Ja, den var fin. :)
Jag läser den nu och den är lite tung. Jag får lite ångest av den.
Lilly

skriven

Kommentera inlägget här :